Allright guys - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Allright guys - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Allright guys

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

28 November 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

"Allright guys" zo begint zo'n beetje elke zin van elke buschauffeur hier. En ze eindigen standaard met "sweet".
Gekke nieuwe zeeuwen.

De foto's van het surfen hebben jullie al gezien, dus uitgebreide tekst en uitleg lijkt me wat overbodig.
Daarom kort en bondig: Het was helemaal te gek!! Minstens vier uur per dag met je kont in zee (plus zo'n tien minuten per dag met je voeten op een surfplank).
Bruine snoet, handen en voeten en blauwe knieen en heupen, en natuurlijk geweldige herinneringen, dat is alles wat er nu nog van over is.
Inmiddels zijn we bijna een week verder, maar het voelt als meer dan een maand.
De volgende stop was Whitianga. Hier hebben we één nacht doorgebracht en het enige noemenswaardige aan dit verblijf was mijn kroning tot tafeltenniskoningin.
Nadat ik iedereen genadeloos had verslagen wilden ze geen van allen een dag langer blijven en dus gingen de koningin en tien getraumatiseerde medepassagiers de volgende morgen al vroeg op weg naar Waitomo.
Waitomo staat bekend om de vele grotten die als huisvesting dienen voor duizenden gloeiwormen. Van heinden en verre komen mensen (vooral chinezen) naar Waitomo afgereisd om deze bijzondere lichtjes te aanschouwen.
In de bus al kregen we een papier met alle mogelijke activiteiten onder onze neuzen, of we hier even een keuze uit wilden maken (dat is hoe het er aan toe gaat in de magic bus, weinig magisch verder). Oke, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. De hele weg hebben de andere reizigers en ik zitten dubben over wat te gaan zien en wat te gaan doen. Zwaar in dilemma. En om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken bood de lonley planet ook nog eens tal van verschillende mogelijkheden.
Ik geef de overvloed aan keuze dan ook de schuld van mijn mislukte verblijf aan Waitomo. Nou oke, dat is niet helemaal eerlijk. Want ook het feit dat er behalve de grotten en hostels helemaal niks (maar dan ook echt niks) te doen is in dit plaatsje, speelde een belangrijke rol. Want zonder pinautomaten geen geld en zonder geld geen gloeiwormen!
Dat wat ik had geboekt in de bus (een abseil van 30 meter) was volkomen belachelijk. Naar beneden aan een touwtje en via vier trappen weer ophoog "dat wordt dan $110,- alstublieft". Hmm.. oke, dat was niet wat ik wilde. Ik zocht spanning, actie, ben ik dan al zo verwend?!
Het ergste was nog dat ik het geld voor deze mislukking heb moeten lenen. Geen pinautomaten. Hoe verzinnen ze het?!?!
De volgende dag dus maar heerlijk van het zonnetje genoten. Gelukkig gaat die nog steeds voor niets op!

Nu in Rotorua ben ik inmiddels weer helemaal in m'n element. Vanaf de eerste vijf minuten vond ik het hier al helemaal oke!
Gisteravond hebben we (Chris (usa) en ik) ons verdiept in de maori-cultuur dmv een bezoek aan een maori-dorp met een show van de geschiedenis vol zang en dans er omheen. Daarna lekker en voedzaam maori-voer gegeten. Dit wordt bereid in de grond onder grote hete stenen. Weer eens iets anders dan MC Donalds, Subway en Burgerking ;)
Vandaag voor dag en dauw uit de spreekwoordelijke veren voor een heuse rafting!
In een apenpakkie met een gele plastic helm op je knar klem zitten in een rubberbootje en dan als een gek watervallen afpeddelen. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar het was heel gaaf!
We zijn een zeven meter hoge waterval afgedonderd waarbij we nog eens een meter onder water schoten doordat al ons gewicht voor in de boot zat (Ik zat achterin, even voor de duidelijkheid). Tegen de tijd dat we weer bovenkwamen had ik de halve waterval in m'n neus, maar ik denk niet dat de boten achter ons daar iets van gemerkt hebben. Zeven meter of drieeneenhalf, wie ziet het verschil?!
Tegen de middag had iedereen zich ontdaan van zijn/haar natte pak en hebben Xenia (eng) en ik het park onveilig gemaakt met onze sandwiches en gesnurk.
Vanavond ga ik met een beetje geluk gratis gloeiwormen bekijken. De eigenaar van het hostel is zo aardig om mij en nog wat "guys" daarheen te rijden! Hopelijk hebben we daarna nog wat tijd om de bar met een bezoekje te vereren. De mannen van de rafting hebben ons gevraagd te komen en het zou natuurlijk heel onbeleefd zijn om niet te gaan. En een beetje cultuur snuiven onder het genot van een drankje (of twee) is meteen ook heel erg ckv verantwoord!

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor alle lieve berichtjes en mailtjes! Ik ben natuurlijk wel héél druk met heel erg veel leuke en gave dingen enzo maar dat wordt allemaal nog nét iets leuker en gaver als ik lees hoe saai (en koud vooral) jullie het daar hebben hahaha ;)

Deze Daan gaat nu heel dapper een hangmatje opzoeken en wachten tot het tijd is voor mijn modderpad in de thermal spa. Fijne dag hehe!!

Liefs




  • 28 November 2008 - 00:43

    Redmar:

    Nee jij hebt het echt zwaar daar! Wel terugkomen hè? ;)
    x

  • 28 November 2008 - 08:26

    Mam:

    hai,hai meis,
    Wat een druk leven heb jij daar zeg,
    Wij troffen elkaar nog niet per telefoon, vandaar dit berichtje.
    'K ben blij dat je zulke vrolijke maatjes hebt gevonden waarmee je net iets meer kunt genieten van al het moois; veel plezier kus,mama

  • 28 November 2008 - 09:41

    Rob:

    haha die chinezen toch steeds weer...


  • 28 November 2008 - 11:07

    Ireen!:

    Daaaaann!
    Nice dat je het zo leuk hebt hoor!
    Oehh en nu lekker even relaxen in de therma spa! Dat is altijd fijn!
    Wij mailen! :D
    Knuffel!

  • 28 November 2008 - 13:01

    Lieke:

    Klinkt heerlijk! En om te zorgen dat je het daar nog fijner krijgt dan dat je het al hebt zal ik nog maar eens zeggen dat het hier Echt Heeel Koud en Saai is;) Veel plezier! X

  • 28 November 2008 - 14:32

    Hans Vd M:

    Hoi Daan,

    Fantastisch weer al je verhalen, leest als een boek. Geniet ook van je foto's. Kia Ora.....

    (Heb je al een Tã moko?...)

  • 29 November 2008 - 15:10

    Tess:

    Zo, dat klinkt als een relaxen met een grote R! Heerlijk, dat gespartel in het water en daarna lekker luieren in en hangbad :-p Maar waar m'n vader het nou weer over heeft?! :-| (zie berichtje)..

    Ga ik nu even je pics bekijken, want die heb ik nog niet gezien! Nee, ook die van het surfen niet!

    Have fun! :-D

    LIEFS!

  • 29 November 2008 - 15:16

    Tess:

    Gave foto's! Inclusief mannelijk schoon. Hoe doe je dat toch?! Als beste vriendin verwacht ik wel dat ik op de hoogte gehouden wordt van privé avontuur(tjes). Per e-mail is goed.. ;)

    xxxjes

  • 30 November 2008 - 13:52

    Jeannine En Casper:

    Hoi Daan!

    Wat een heerlijke troel ben je toch. Dit is echt carpe diem en wat er na deze tijd nog allemaal moet, dat zie je dan wel weer. Ben gewoon jaloers hoor!
    Wij werken, leren, huishouden, slapen en stressen. Geniet er van en blijf lekker tikken, dan genieten wij door je verhalen met je mee!
    Liefs uit Zutphen.

  • 30 November 2008 - 18:11

    Steph En Marjolijn:

    Hoi Daantje dapper (leuke naam niet !)
    wat een geweldige reisverhalen inderdaad om een beetje jaloers op te worden. Vooral de zon en zee is het natuurlijk helemaal mar vergeet niet ons kleine koude kikkerlandje heeft ook zo zijn charmes. Gisterenavond hebben wij stpeh en ik samen met ingrid anton en bastiaan een tapas avond gehad met overheerlijke vis gerechten (al zeg ik het zelf want ik had de hele dag in de keuken gestaan) een heel geslaagde avond zo met de
    familie. nou dat was een berichtje van ons veel plezier en geniet enorm
    steph en marjolijn

  • 04 December 2008 - 15:46

    Sinterklaas:

    Dappere Daan.
    Is wederom op pad gegaan.
    En niet effe om de hoek.
    Nee, ze ging heel kloek
    Over land en lucht en zee.
    En zit derhalve heel tevree
    in Nieuw Zeeland, ’t is echt waar.
    Dus zegt de Sint: “Tot volgend jaar.
    En nog heel veel pret mijn kind.
    Een dikke zoen van de Sint

  • 05 December 2008 - 11:11

    Sinterzus:

    Ons Daantje 3 maand alleen op pad.
    Wie had dat ooit gedacht!
    Ik dacht mijn kleine zusje, is een echt huismusje..
    Maar een huismus overwintert niet,
    gaat er niet op uit om de wereld te zien.
    Maar maakt thuis braaf sinterklaas gedichten
    zodat haar zus haar niet zo hoeft te missen!

  • 05 December 2008 - 12:49

    Sintess ;-):

    Lieve Danielle,

    Ver over-seas, dat is waar jij nu bent,
    In een land waarin jij niemand kent.

    “Hi guys” is daar een vaak gehoorde kreet,
    Met dat rare Engels en “G’day mate!”

    Of heeft de Sint zich nu vergist?
    Hij dacht echt dat hij het wist!

    Je bent nu niet bij Skippy zoals velen dachten,
    Maar in kiwi-land, waar surfdudes op je wachten.

    Via Sjanghai naar Auckland,
    Helemaal aan de andere kant.

    Eerst naar Schiphol met mama Yvonne en papa Cees,
    En veel Chinezen, all over the place!

    Ja, Sint is writing you a tweetalig gedicht,
    Zo heeft hij een good job verricht.

    Want nu krijg jij het Engels nog beter onder de knie,
    Want practise is tenslotte de key!

    Alleen het tijdsverschil, dat blijft voor jou een lastig feit,
    Iets wat bij de Sint tot slaaptekort heeft geleid.

    Jij mag dan houden van avontuur,
    Dat hoef je Sint niet te berichten in het nachtelijk uur.

    Een sms midden in de nacht,
    Dat is niet iets wat Sint verwacht.

    “Ik ga off the beaten track!”,
    “Tuurlijk”, dacht Sint met zijn (haar!) slaaphoofd, “doe eens gek”!

    But, enjoy the rest of your trip!
    Maar, ik geef je één tip:

    If you can’t be good, be very careful,
    And in desperate times, keep your head cool!

    Lieve groetjes van de Sint

    In Nederlandse tijd ben ik nog optijd met m'n gedicht ;)

  • 05 December 2008 - 13:45

    Papamamapiet:

    Lieve Danielle,

    Het is zo eenzaam zonder jou
    en het moet nog kerstmis worden
    of wij cadeautjes krijgen is de vraag
    Sint had zijn financiën niet op orde

    hij kon zijn geheim niet langer verbergen
    moest dus met de billen bloot
    dat viel weer moeilijk uit te leggen
    met een peutertje op schoot

    Danielle nou niet schrikken
    Sint heeft zijn geld opnieuw geteld
    kan met de hand op ’t hart beloven
    jij krijgt een virtuele zak met geld

    geniet nog maar met volle teugen
    wij trotseren hier de kou
    oh, wat Sint nog wilde zeggen
    het is zo eenzaam zonder jou



    KUS!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2009

Eind goed. Al goed.

02 Maart 2009

Superstition?? Maybe...

23 Februari 2009

Trouble in paradise

30 Januari 2009

Ruilen?!?!

30 Januari 2009

Happy Australia Day!
Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 20468

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: