Ter land, ... en in de lucht! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Ter land, ... en in de lucht! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Ter land, ... en in de lucht!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

16 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een prachtige morgen in Paihia (Bay of islands). Helemaal waar we (Wouter (belg) en ik) op gehoopt hadden nadat we onze zinnen hadden gezet op een skydive.
Na wat wachten op de plek waar het allemaal moest gaan gebeuren (een weiland, een hutje en een tent) hezen we ons in een paars met groen pak, super sexy! :p
Het vliegtuig was zo klein dat je blij was als je er eindelijk uit mocht springen. Ik zat dus praktisch bij m'n intructeur op schoot.
Na een vlucht van ongeveer twintig minuten vlogen we op 12.000 ft. boven het weiland met hutje en tent. Het ging gebeuren! De instructeur probeerde me nog een beetje hysterisch te krijgen, maar iedereen weet toch dat Hollanders daar veel te nuchter voor zijn?! Verspilde moeite dus! Een kleine kriebel in m'n buik en een glimlach was alles wat ik voor hem kon doen.
Het deurtje ging open en ik werd als eerste naar buiten gehangen terwijl de instructeur waar ik aan zat vastgesnoerd nog een paar seconden in het vliegtuig bleef zitten.
De inmense hoogte in combinatie met de plotselinge koude lucht benamen me de adem!
Ik was nog niet helemaal hersteld toen we in vrije val naar beneden begonnen te donderen.
Het duurde even voor ik me durfde te bewegen maar daarna was het echt ik (en instructeur) in het luchtledige.
Na ongeveer een halve minuut klapte de parachute open. Alle riemen trokken strak, ik moet zeggen dat ik in confortabelere posities ben geweest.
Maar oke, niet aan denken. Zo lang heb je niet. Voor je het weet sta je weer op de grond!
Ik kan nog steeds niet helemaal plaatsen hoe het nou precies voelde. Tijdens het zweven heb ik even gedacht. Nooit meer!
Maar eenmaal beneden had ik het meteen nog eens gedaan als het niet zo duur was geweest.
(Dus maak je geen zorgen Tess, ik ga echt wel met je mee!)
Foto's volgen zo snel mogelijk!

Liefs

  • 16 November 2008 - 11:34

    Ivon:

    Wow! Wat een ervaring.. Kicken (zoals een dikke, kale, wel hysterische kok zou zeggen)
    Zo hard kicken dat je het 2 x moest vermelden;)
    Haha geeft niet hoor!

    Ik wacht met smart op 't volgende bericht!

    Liefs Ivon

  • 16 November 2008 - 11:35

    Ivon:

    Wow! Wat een ervaring.. Kicken (zoals een dikke, kale, wel hysterische kok zou zeggen)
    Zo hard kicken dat je het 2 x moest vermelden;)
    Haha geeft niet hoor!

    Ik wacht met smart op 't volgende bericht!

    Liefs Ivon

  • 16 November 2008 - 11:37

    Ivon:

    Ha! wat jij kan, kan ik ook dacht ik zo:P
    (volgens mij is er wereld wijd iets mis met computers.. alles moet in tweevoud.. je weet maar nooit!)

    kussen!

  • 16 November 2008 - 11:55

    Anouk:

    Zo lefgozer..echt knap..en dood eng!!gaaf hoor..je vermaakt je prima lees ik.have fun!
    X

  • 16 November 2008 - 12:20

    Jeroen:

    Daantje echt Dapper ;)

    Maar waar blijven de foto's :P

  • 16 November 2008 - 12:21

    Jeroen:

    Daantje echt Dapper ;)

    Maar waar blijven de foto's :P

  • 16 November 2008 - 12:22

    Jeroen:

    Daantje echt Dapper ;)

    Maar waar blijven de foto's :P

  • 16 November 2008 - 12:53

    Papa En Mama:

    Hé meissie,

    Als je via je e-mail op d.dapper in de onderwereld klikt kom je bij d.dapper in de lucht.
    Zo zie je maar hoe dicht boven en onder bij elkaar liggen.
    Kus papa

  • 16 November 2008 - 13:20

    Rob:

    hip :D

  • 16 November 2008 - 14:20

    Matthijs V.:

    Zozo...
    Dat klinkt echt als een belevenis zoals een belevenis bedoeld is. Gaaf, hoor! (H)

    ...da's in ieder geval wèl ff wat anders dan onder het genot van een baco hangmathangen aan het meer in Bisca. :P

    D0eg, xx!!
    Thijsiieee

  • 16 November 2008 - 16:33

    Leo:

    Hee dappertje dik,
    Het geld vliegt je portomonnee uit zeker?
    Blijf wel met je beide benen op de grond staan he!
    Genoeg woordgrapjes.

    Dikke kus

  • 16 November 2008 - 20:36

    Tess:

    Hey, ineens dingen zomaar in je eentje gaan doen he?! Dat hadden we niet afgesproken, je zou gaan duiken ;) Toch fijn dat je ook nog met mij mee wilt! Ben jij dan mijn instructeur?! :P
    KuS!

  • 17 November 2008 - 04:19

    Gijs Bisca:

    Waar blijven die foto's nou?

    Skydiven spannender dan kitesurfen zonder wind?;)

    Wat wordt het volgende avontuur?

    Veel plezier!


  • 17 November 2008 - 04:19

    Gijs Bisca:

    Waar blijven die foto's nou?

    Skydiven spannender dan kitesurfen zonder wind?;)

    Wat wordt het volgende avontuur?

    Veel plezier!


  • 17 November 2008 - 08:57

    Ireen:

    Daan! :D
    Nice hoor! Je bent idd actief! :P Vol spannende dingen! Het uitgaan is ook een hele ervaring! ;)
    Good luck!
    Knuffel!

  • 17 November 2008 - 08:58

    Ireen:

    Daan! :D
    Nice hoor! Je bent idd actief! :P Vol spannende dingen! Het uitgaan is ook een hele ervaring! ;)
    Good luck!
    Knuffel!

  • 17 November 2008 - 14:13

    Nenske:

    zusje van gijs als je het nog weet, superstoerr dat je nu ineens daar zit:O.. heeeel veel plezierr daar!
    kusjee

  • 18 November 2008 - 16:19

    Heleen:

    Zo dat is wel een super ervaring..

    leuk je verhalen te volgen!

    veel succes en plezier..

  • 19 November 2008 - 21:50

    Erwin:

    Hee Schwester!

    Super om je verhalen te lezen... Je schrijft bijna net zo goed als ik... :p

    Ik houd je in de gaten... Veel anders heb ik toch niet te doen hier in Amsterdam ;)

  • 21 November 2008 - 11:25

    Frank:

    Hey topper!
    Krijg ik al die mailtjes op mijn oude adres.. Anyway hoe is het nou, spannende verhalen lees ik, lekker genieten.. doe je goed! Dikke kus en heel veel plezier nog even!

  • 23 November 2008 - 15:21

    JW:

    Hierbij een vriendelijk verzoek om te stoppen, met het uploaden van die te gave panorama-foto's ;)

    Just one word for this....

    Wow

  • 26 November 2008 - 08:36

    Mijndert En Ria:

    Ha die Danielle!

    Te gek zeg! Die sprong. Wat is het daar mooi!
    Veel hartelijke groetjes van oma, Mijndert en Ria en nog onwijs veel fun!

  • 27 November 2008 - 20:03

    Frank:

    Heey Daan ;)
    echt gaaf die dingen die je allemaal mee maakt daar! benieuwd wat je nog meer mee maakt (H)

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2009

Eind goed. Al goed.

02 Maart 2009

Superstition?? Maybe...

23 Februari 2009

Trouble in paradise

30 Januari 2009

Ruilen?!?!

30 Januari 2009

Happy Australia Day!
Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 20542

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: