Daantje Dapper in de onderwereld - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Daantje Dapper in de onderwereld - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Daantje Dapper in de onderwereld

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

16 November 2008 | Nieuw Zeeland, Auckland

Twee grote maori-mannen, de kauri's onder de mensen, stonden aan de poort.
Ze keken neer op alle onderkruipsels die een poging deden naar binnen te sneaken. Een bulderende stem deed alles en iedereen sidderen: "Everybody, one line!! One line, how hard can it be?! Grrrr"

Victoria, mijn pasverworven Zuid-Amerikaanse vriendin, en ik stonden ons af te vragen wat we in godsnaam in de rij met verknipte locals te zoeken hadden. We keken onze ogen uit, dat in ieder geval!
Wat ìk als een comfortabele trui draag wisten sommige meisjes hier, om te toveren in een jurk. Of in ieder geval in iets dat daarvoor moest doorgaan. Pumps en een trui is alles wat je als meisje nodig hebt voor een avondje ondergrondse Globe-bar.
Voor jongens is een ander accesoir vrijwel onmisbaar, namelijk een meisje! Als jongen alleen wordt je zonder pardon de rij uit gebonjoerd.
Een plaatselijke neger, lang en slungelig, was in tegenstelling tot ons, wel bekend met deze regel en liet ons "als een echte heer" voorgaan. Een genereus gebaar natuurlijk, maar ook in Nieuw Zeeland gaat alleen de zon voor niets op zo bleek.
Als tegenprestatie vroeg de jongen ons te zeggen dat hij bij ons hoorde, mocht ernaar gevraagd worden.
"My name is Ali" fluisterde hij me nog snel toe voor de grote maori man wijdbeens voor me kwam staan.
"Is he with you? With how many are you?" donderde het boven me "Eh" stamelde ik "yes, he is with me" zou hij het geloven?
Even werd ik onderzoekend aangekeken en het volgende moment werden we ruw naar binnen geduwd. Fieuw!
Ali was me erg dankbaar en bood me een drankje aan. Ik wilde alleen dat ie zo snel mogelijk ophoepelde. Ik val helemaal niet op negers!

Alleen het binnenkomen was dus al een avontuur opzich. Maar eenmaal binnen bleken alle verhalen die ik nooit geloofde, waar.
Grote mannen, vooral gekleurde mannen en een hoog tatoeage gehalte. Grote vrouwen en kleine vrouwen, allemaal met een onwijze attitude een grote bek en omhoog geperste tieten! Op de dansvloer zonder waren ze uitzondering helemaal nat van het zweet.
Zonder de nodige alcohol zouden ze waarschijnlijk walgen van elkaar...
Twee snelle drankjes en een paar voorzichtige danspasjes later lag ik alweer veilig in m'n bedje op de 10e verdieping.
Niet zo dapper misschien, maar wel verstandig...

  • 16 November 2008 - 09:37

    Papa En Mama:

    Een beetje Blue-Sky dus,
    maar dan zonder Ali.

    Kus van ons.

  • 16 November 2008 - 13:25

    Rob:

    "een paar voorzichtige danspasjes" hihi

  • 16 November 2008 - 20:41

    Tess:

    Klinkt als: foro dansen maar dan anders?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2009

Eind goed. Al goed.

02 Maart 2009

Superstition?? Maybe...

23 Februari 2009

Trouble in paradise

30 Januari 2009

Ruilen?!?!

30 Januari 2009

Happy Australia Day!
Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 20471

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: