Trouble in paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Trouble in paradise - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Trouble in paradise

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

23 Februari 2009 | Australië, Airlie Beach

Oke, allereerst duizend maal excuus voor het feit dat ik jullie heb achter gelaten in Coffs Harbour.
Ik ben inmiddels al bijna aan het eind van m'n trip maar ik blijf niet ongestraft. Karma pakt me terug...

Eerst maar even een idee geven van wat jullie hebben gemist:
Van Coffs Harbour ben ik verder omhoog gegaan langs de Oostkust, naar een plaatsje met de naam Bayron Bay. Dat zou zo'n beetje het absolute hoogtepunt van m'n reis moeten zijn volgens velen, maar zoals jullie inmiddels hebben begrepen, ik ben speciaal en vond er dus weinig aan.
Het hostel was heel mooi, het stadje opzich was leuk maar de mensen verpestten het geheel.
Het waren vooral lui die helemaal naar de andere kant van de wereld komen om elke nacht knetter lazerus te worden, overdag de kater uit te slapen en aan de hand van enkele kroegfoto's moeten zien uit te vogelen of ze een leuke avond hebben gehad.
Na vier dagen rende ik dan ook de bus in, omhelsde de chauffeur en smeekte hem op m'n blote knietjes om me daar weg te halen, en snel!
De beste man glimlachte en gaf me een vegamite sandwich, (even een flauwe grap tussendoor. Land downunder van Men at Work) nee, hij bracht me naar Noosa.
Noosa is 1 straat met souvernierwinkeltjes en de dichtstbijzijnde supermarkt is een kwartier lopen maar "I loved it!"
Zo zie je weer dat als je alleen bent het best belangrijk is dat je leuke mensen ontmoet.
Het hostel was geweldig en vanaf dag 1 bleef ik maar leuke mensen ontmoeten. Ik heb ze stuk voor stuk uitgedaagd voor een potje tafel tennis haha!
Maar zoals aan alles, kwam ook hieraan een einde en zo vertrok ik na vier dagen naar Rainbow Beach.
Nu, achteraf, weet ik dat ik nog wel wat langer in Noosa had kunnen blijven want "Rainbow Beach" klinkt heel cool maar los van de 4x4 self guided safari is er geen kont te beleven! Iedereen blijft 1 nacht voor de tour en 1 nacht erna en reist dan weer verder. Ik was dus weer speciaal. Ik heb er overigens wel leuke mensen ontmoet dus het was toch ergens goed voor.
De safari was super cool! Met tien volkomen vreemden in een 4x4 jeep, met een hoop kampeerspul. Je wordt op Fraser Island gedropt met een kaart en je zoekt het maar uit. Ipod aangesloten, muziek op z'n hardst, raampjes open en genieten maar!
De groep was (voor drie dagen) super leuk. De meesten kom ik nog steeds tegen omdat we allemaal zo'n beetje dezelfde dingen doen.
Fraser Island was het begin van al m'n vooraf geboekte trips, de Whitsunday Islands was de volgende.
Met een stel onbekenden op een boot voor drie dagen en twee nachten. Dit keer met een heuse kapitein en crew en zonder kamperen. Gelukkig niet zeeziek geworden! Ik heb gesnorkeld en heb geprobeerd onderwater foto's te maken, ik zal thuis pas zien of dat een beetje gelukt is. Ben heel benieuwd!
Goed, tot zover was alles dus koek en ei. Maar toen sloeg het noodlot toe. Mijn camera besloot dat het genoeg was geweest. Waarschijnlijk zand of een beetje zout in de zoomlens, het zou te maken moeten zijn lijkt me, maar hier hebben ze geen winkels met handige harry's. Dus ik moet wachten tot ik in Cairns aankom (morgenavond).
Eergisteren ontdekte ik tot m'n schrik dat ik een van m'n USB-sticks mis. Ik ben er bijna 100% zeker van dat ik 'm in een van de computers van het internet cafe heb laten zitten maar ze hebben niks gevonden. Dit betekend dus dat er hier ergens in Australie een schooierbackpacker rondloopt met een $20,- USB-stick, wat me niks kan schelen, maar met daarop twee maanden aan foto's. M'n halve reis in NZ en zo'n beetje alles van Australie!
Ik zou niet weten waarom iemand zoiets mee zou nemen! Gelukkig hebben hier en daar mensen foto's van mijn camera gehaald, dus ik moet er in ieder geval een aantal terug kunnen krijgen.
Dit, het weer hier (zeikende regen de afgelopen twee dagen) en een situatie aan het huisfront maken dat ik er helemaal klaar mee ben en naar huis wil.
Wie o wie komt me halen??! Please?!?!



  • 23 Februari 2009 - 07:56

    Marcel:

    Arme daan, je bent er bijna

  • 23 Februari 2009 - 08:04

    Leo:

    Hey kipje!

    Nog even doortokken hoor!
    We hebben allemaal zin in het moment dat we straks je bruine veertjes zien en we je weer lekker kunnen knuffelen. Maar eerst nog even in Cairns een eitje leggen...dikke kussen!!

  • 23 Februari 2009 - 08:32

    Hans:

    Daantjedapper doet haar naam eer aan, nog even op de kiezen en dan weer op huis aan, wel vreselijk balen van je stick.
    Groeten uit Apeldoorn

  • 23 Februari 2009 - 09:58

    Lieke:

    Nog eventjes volhouden hoor!
    Tot snel! Liefs

  • 23 Februari 2009 - 10:08

    JW:

    Dat is wel zwaar balen van je USB-stick zeg! Hoop dat ie stiekem toch nog ergens in je rugzak verscholen zit.
    Na regen komt........
    Sprokkel nog maar wat positieve en mooie momenten bij elkaar in je laatste dagen.

    X


  • 23 Februari 2009 - 10:09

    Christa:

    nog heel eventjes! Jammer van je foto's het verhaal klinkt me zeer bekend in de oren... echt balen!
    tot gauw, liefs christa

  • 23 Februari 2009 - 10:18

    Nic:

    Hoi,
    En ik maar denken, heb ik het gemist, is ze alweer terug? Misschien wisselen ze elkaar af. Tessa online, Daan eraf...En eerlijk gezegd ik miste je berichtjes je hebt echt een leuke stijl van schrijven.
    Nou Ik zit hier met warrig hoofd en in pyamaatje en Piet meld dat er thee is dus...
    Succes met de thuis reis
    Nic

  • 23 Februari 2009 - 10:46

    Redmar:

    Niets doorzetten en dapper zijn. Gewoon terugkomen!

    Zoen.

  • 23 Februari 2009 - 22:22

    Tess:

    Ow Daan, wat naar van je usb! Ik ken het! Heb het op school eens gehad en kon mezelf wel voor m'n kop slaan (heb ik ook gedaan :P) AL m'n schoolwerk er op! :S Gelukkig weer terug gekregen na veel wie-heeft-m'n-usb-stick-gevonden-briefjes te hebben opgehangen. Maar denk dat dat voor jou helaas geen optie is :( Ga maar heel levendig vertellen dan als je terug bent ;) Have fun nog even! :D

    Liefs, xx

  • 24 Februari 2009 - 21:11

    Mama:

    ha lieve meid, ik vond het fijn even met je te kunnen praten, al was de aanleiding niet zo leuk.
    we hebben afgelopen dagen veel geregeld en Oom Jacques en tante Annie zijn veilig in Nederland geland.Ingrid was toevallig op Schiphol om Bas uit te zwaaien, die gaat voor een half jaar naar de Congo, een Afrikaans land waar hij ,zoals hij dat zelf zegt "apenharen gaat tellen".
    enfin zijn vertrektijd viel samen met de aankomsttijd van Oom Jacques, En dan zeggen ze dat er geen toeval bestaat!!!
    Misschien schiet datzelfde toeval jou te hulp en brengt jouw USBstick bij je terug.
    Daan wij houden van je .
    Kom veilig thuis en je wordt zooo geknuffeld dat je gillend wegrent
    XXXXXXXXXXXXX papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2009

Eind goed. Al goed.

02 Maart 2009

Superstition?? Maybe...

23 Februari 2009

Trouble in paradise

30 Januari 2009

Ruilen?!?!

30 Januari 2009

Happy Australia Day!
Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 20470

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: