Happy Australia Day! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Happy Australia Day! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Happy Australia Day!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

30 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Het weekend van Australia Day was het zover, roadtrip weekend!
Nadat ik had beloofd mee te gaan moest ik me vijf dagen alleen in Melbourne vermaken. De eerste twee dagen waren geen probleem, er is veel te zien en de gratis citytram brengt je een aardig eind. Maar na een paar keer te zijn rondgetramt sloeg te verveling toe en ik moest nog drie dagen!
Je zou toch zeggen dat je massa's vrienden maakt in het grootste hostel ter wereld met maarliefst 700 bedden en in een kamer met dertien andere (in dit geval) meiden.
Maar blijkbaar heeft vriendschap tijd nodig, want pas op de derde dag besloot het stille meisje van het bed aan de overkant een praatje te maken, waarschijnlijk aangetrokken door mijn uiterst verveelde hoofd en de 1000 folders die ik over een groot deel van de vloer had uitgespreid (ik was aan het plannen).
Het meisje, Cybel, komt uit Canada en heeft een Nederlandse moeder. Nederlanders en Canadezen gaan blijkbaar erg goed samen (Jeff had een Nederlandse vader) want Cybel en ik hebben ons erg goed vermaakt!
De dag doorkomen en daarbij zo min mogelijk geld uitgeven bleek een ware sport (en was de enige sportiviteit in drie maanden). We ontdekten de gratis hosteltours en kregen zo een rondleiding door de stad en les in Lawnbowling (zoiets als Jeux de Boules, maar dan beter).
Voor ik het wist was het vrijdagavond en stond ik bepakt en bezakt bij de tramhalte klaar om opgepikt te worden door Helen.

Gelukkig waren de twee (boezem)vrienden me niet vergeten en hadden ze een plekje in de auto vrij gehouden. De rest was absoluut volgepakt!
Het was ongeveer drie weken geleden dat Helen en ik elkaar gedag zeiden in Queenstown maar het leek of Helen en Wardy elkaar niet hadden gesproken in de afgelopen drie maanden, zoveel hadden ze elkaar te vertellen. Het kon me niet heel veel schelen eerlijk gezegd, ik was moe van de hele dag lawnbowlen.
De eerste nacht sliepen we in Wardy's vakantie huisje, of liever gezegd Kasteel met een grote K.
Het was een familie vakantie huis en er was plaats voor maarliefst achtien mensen!
Ik betrapte mezelf op dromen over lange wareme zomers. Rondrennende kids, zee, strand. Tennisbaan in de tuin. Grrr... verwende rijke lui's kindjes!

De volgende dag ontmoetten we de andere twee roadtripgangers. Caroline (Wardy's vriendinnetje in wording) en haar beste vriend.
Het was al gauw duidelijk dat ik hier niet echt tussen ging passen. De vier musketiers hadden zoveel gemeen (school, vrienden, taal(!)) en als ik al een beetje mee kon praten was ik zo verbaasd dat ik de goede Engelse woorden niet kon vinden en er uiteindelijk niemand meer luisterde...
De weg naar de campingplaats, die nog gevonden moest worden, probeerde ik zoveel mogelijk mee te krijgen van de "grote oceaan weg". Maar aangezien de andere vier er al een of meerder keren waren geweest werd en flink gas gegeven. Er moest bier gedronken worden.
Aan het einde van de dag een goede campingplaats gevonden met drie seconden van het strand en een aantal andere roadtrippers.
Een van deze stoertjes was een Bosniër en deze was zo aardig om mij de volgende dag in zijn auto mee te nemen naar de beroemde twaalf apostelen, wat een van de zeven wereldwonderen zou zijn.
Van de twaalf stonden er nog maar tien, maar desalnietemin was het een cool uitstapje! We hebben de hele dag rondgereden van uitkijkpunt naar uitkijkpunt.
Dit was zondermeer het beste van de hele trip. Niet dat rest zo slecht was hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar buiten Queenstown en met Wardy en co in de buurt, waren Helen en ik niet meer zo'n goed team.

Terug in Melbourne hadden Cybel en ik onze eigen Roadtrip.
Ik had besloten dat ik kangaroe's wilde zien en sleepte de arme Canadees met me mee. We huurden een auto, wat uiteindelijk misschien bij lange na niet de goedkoopste manier was, maar wel een goed nieuw avontuur opleverde :)
De enige echt bewegende beesten echter waren de vogels. Al de andere dieren deden alsof ze dood waren alsof ze zo aan de hitte konden ontsnappen. Dit is trouwens precies wat ik had willen doen. Op m'n rug liggen met m'n pootjes omhoog! Het was echt TE warm!

Na één dag Sydney (niks vergeleken met Melbourne) ben ik nu in Coffs Harbour. Een klein plaatsje, maar het is erg gemakkelijk vrienden maken.
Morgen is surfen "the first thing to do" kijken of ik nog weet hoet het moet.

See Ya!!

  • 30 Januari 2009 - 13:42

    Tess:

    En..is het surfen wat geworden?? Ik zit inmiddels in koud, grauw England. Heb helaas niets om met je te ruilen qua kleding..al klinkt zo'n muts en warme pyjamabroek niet verkeerd. Vriendendienst?? Tessa van der Most, England! ;-)

    Liefs!

  • 30 Januari 2009 - 16:06

    Hey:

    Je hebt zo te zien heel veel plezier het is altijd weer leuk om jou berichtje te lezen wat voor avontuur jij weer hebt beleefd;):) Ik wens je nog veel plezier ik ga het natuurlijk volgen wat je daar uitspookt in australie;)

    Have fun well it last

    Bye Bye xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2009

Eind goed. Al goed.

02 Maart 2009

Superstition?? Maybe...

23 Februari 2009

Trouble in paradise

30 Januari 2009

Ruilen?!?!

30 Januari 2009

Happy Australia Day!
Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 20477

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: