Bye Santa Claus, hello Easter Bunny - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Bye Santa Claus, hello Easter Bunny - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Bye Santa Claus, hello Easter Bunny

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

18 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Het is geen drie weken geleden dat alles nog in het teken stond van de man met de rode neus en witte baard, de kerstman.
Vorige week lagen alle chocolade exemplaren over en op elkaar in grote grabbelbakken met fel gele, oranje en roze stickers op hun glimmende foliepakjes.
En nu, weggestopt in een afdankschap of zelfs helemaal uit het assortiment gebannen.
In menig hostel klampt de groen/rode kerstversiering zich wanhopig vast aan muren, lampen en pilaren om zo de gezelligheid te behouden. Echter de grote commercie moet door!
Donker groen en helder rood zijn vervangen door licht, zonnig geel, fris groen, baby-roze en baby-blauw. Met grote schreeuwende schappen vol konijnen, schapen kuikens en eieren. Paaseieren wel te verstaan.

Al is het misschien moeilijk te geloven, deze commerciele onzin is toch ergens goed voor:
Backpackers leven vrijwel zonder tijd. Door middel van de vorm van, en de afprijsstickers op hun chocolade weten ook zij (vooral de meiden misschien) wat er gaat komen, of wat net is geweest.

• 18 Januari 2009 - 09:51

Heleen:

Heel belangrijk chocolade,, waar je ook bent;)

Succes nog!

• 18 Januari 2009 - 11:38

Tess:

Does Santa Clause have a red nose overthere? I thought that would be Rudolph the Red Nose Reindeer...but any way...cheap chocolate is always good!! I don't see the problem ;-)

XX!!

• 18 Januari 2009 - 11:41

Tess:

They look a bit pathetic now don't they? All those Santa's stuffed in big boxes...

• 18 Januari 2009 - 15:46

Tess:

Vraagje: hoe maak ik een mailinglist aan op waarbenjij.nu?? Dat zou toch allemaal zo makkelijk moeten zijn?! :S Grrr... :P

• 19 Januari 2009 - 09:18

Christa:

zo, ik ben weet helemaal bij! Wat zou ik graag eventjes op bezoek komen... eventjes geen vieze poepluiers, maar gewoon lekker doen waar je zin in hebt!!!! Geniet er nog van, en eet alvast een paashaasje voor mij:D

liefs, Christa