Change of plans...again - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Change of plans...again - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Change of plans...again

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

12 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

"To stop the train
In case of an emergency,
Pull on the chaihain
Pull on the chaihain
Pentalty for ih-inproper use 5 pounds."
Met dit "fijne" liedje, geleerd van Jurre, heb ik lange tijd in m'n hoofd gelopen.. je zult verderop lezen waarom...


Van de ene op de andere dag kan alles hier veranderen.
Zo ga je al liftend en met de trein twee weken met z'n tweeen op stap en zo zit je weer alleen in de bus met een extra vliegticket op zak...

Ik heb twee laatste avonden gehad in Queenstown omdat ik maar niet weg kon komen. VOOR de eerste laatste avond waren de plannen nog liften en treinen en dan spullen uit de auto halen in Christchurch. En NA de eerste laatste avond besloten Jeff en ik dat het toch niet ging werken. Ik ga niet uitgebreid in op de details (nee, alweer niet) maar ik wil jullie ook niet helemaal in het duister laten dus laten we zeggen dat het alles te maken heeft met teveel EN te weinig gevoelens en andere jongens. Ik denk dat de puzzel zo al een aardig eind gelegd is.
Maar goed Jeff vertrok, inplaats van alleen op stap te gaan, naar een ander hostel en ik bleef dan toch maar weer een paar nachten langer.
Helen, m'n vriendinnetje daar, zou de 7e vertrekken dus hadden we beiden onze allerlaatste avond op de 6e. Nou was het voor mij niet zo spetterend als je zou verwachten van een laatste avond want ik begon een beetje ziek te worden. Maar ik heb toch iedereen gedag gezegd en afscheid genomen van Queenstown!
De volgende dag in de bus ben ik aangevallen door een bloeddorstige migraine wat mij in een diepe kortsachtige slaap deed verzinken.
In Duniden aangekomen wist ik, Dappere Daan, zelfs met de tien hamers in m'n hoofd, vrienden te maken met de jongen van de receptie (en de zoon van de eigenaar) en hij sleepte mij en nog wat anderen mee in zijn 1000 jaar oude auto. Hij bracht ons naar 's werelds steilste straat. Natuurlijk was het met mijn atletisch lichaam (na twee maanden MC Donalds, chocolade, ijs en chips) en conditie (bus, auto, bus) een peulenschilletje om deze straat te bewandelen. Eenmaal weer beneden sprongen we lachend (lees: hijgend en met een rood hoofd) weer in de auto en Henry bracht ons naar een uitkijkpunt waar we even van de zon en de stilte genoten...

(stilte)...


Oke, het was niet de hele verdere avond stil natuurlijk maar interessant was het ook niet. Dus op naar iets spectaculairders, zoiets als een treinreis bijvoorbeeld:
Vier uur in een oude trein. Deze oude trein had het meest geniale systeem dat ik ooit heb gezien. Veel mensen willen niet achteruit rijden en deze trein had stoelen/banken waarvan je de rugleuning naar de andere kant kon omklappen. Helaas heb ik er geen foto van gemaakt...
Maar oke, vier uur in de trein dus waarvan ik twee uur heb geslapen, nog steeds herstellende van een griepje + die gemene migraine. Gelukkig was het een retour en heb ik dus niks gemist ;).
De foto's geven een indruk, maar in het echt is het "so much better".

Weer uitgerust en terug in het hostel zijn Henry en ik DVD's gaan kopen voor de backpackers. Jeeuj, DVD's kopen!! Beiden waren we niet snel tevreden en onze uiteindelijke score na twee en een half uur was zes!

En nu komt het stomste wat ik tot nu toe heb gedaan: ik heb me vergist in de dagen!
Ik had twee dagen gepland voor Duniden, twee dagen voor Tekapo (wat een gehucht is weet ik nu) en dan had ik twee dagen in Chrischurch (waarvan ik heb gehoord dat het een saaie stad is). Vanuit Chrischurch zal ik 15 januari naar Melborne (australie) vliegen. Voor alle onoplettende lezers ;): dat is het extra ticket op zak!
Maar goed in plaats van na twee dagen, ben ik na twee nachten al uit Duniden vertrokken en nu zit ik dus of drie dagen vast in dit gehucht of straks vier dagen in Christchurch. En ik kan ook niet terug naar Duniden geheel ala Magic met hun one-way tickets.
Ik voel me echt een oen, om het maar even aardig te zeggen...
Maar goed, de Engelse meiden hier geloven dat alles gebeurd met een reden. Als ik hen moet geloven zal ik in die twee extra dagen in Christchurch de ware, die op het witte paard, tegen komen.
We zullen zien, zal je dan toch gelijk krijgen paps?!...

  • 12 Januari 2009 - 15:22

    Redmar:

    Lastig voetballen daar op straat ;).

    x

  • 12 Januari 2009 - 17:43

    Tess:

    Lastig voetballen op die straat? Je moet er eens proberen te rolschaatsen! Haha.. ;-) Dat was geen opmerking uit ervaring hoor..maar kan me er zo iets bij voorstellen.

    Leuk weer om te lezen!

    KUS!

  • 12 Januari 2009 - 20:56

    Papa:

    Had ik gezegd dat het een WIT paard was?

    kus.

  • 17 Januari 2009 - 22:23

    Henk:

    Hey ff een groet van een 'oud-collega'...per de 15e naar Australie? Dan toch niet goed geluisterd...hmmm Veel plezier, ook daar! groetjes, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2009

Eind goed. Al goed.

02 Maart 2009

Superstition?? Maybe...

23 Februari 2009

Trouble in paradise

30 Januari 2009

Ruilen?!?!

30 Januari 2009

Happy Australia Day!
Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 20473

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: