Welkom in het jaar 2009! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Welkom in het jaar 2009! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Welkom in het jaar 2009!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

03 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Allereerst: GELUKKIG NIEUW JAAR ALLEMAAL!!

Ik ben het jaar 2009 letterlijk in gesprongen met een bungy jump van 134 meter! Twee dagen te laat, ik weet het maar met oud & nieuw had ik andere dingen aan m'n hoofd. Een lang verhaal...

Weer op eigen benen voelde ik me helemaal niet zo gelukkig. De bus is alles behalve ideaal vind ik!
Het weer was ellendig, precies zoals ik me op dat moment voelde. Pas toen ik een plan had gemaakt, nl. de jongens achterna gaan naar Christchurch, voelde ik me een stuk beter.
De aankomst in het zonnige Queenstown fleurde me helemaal op. Vanaf de eerste minuut besloot ik dat dit mijn favoriete stad zou zijn! Bergen op de achtergrond, gelegen aan een meer. Een gezellig (niet al te groot) centrum en overal jonge en knappe mensen. In heel de rest van Nieuw Zeeland heb ik niet zoveel leuke jongens gezien ;).
Maar iedereen was al met iemand, tenminste zo leek het. En dit maakte dat ik besloot mijn trots opzij te zetten en de jongens te smssen en ze te vragen me van het station in Christchurch te halen.
De heren waren na anderhalve dag al helemaal verveeld en kwamen daarom naar Queenstown om daar oud & nieuw te vieren.
Inmiddels had ik aanspraak gevonden in een Nederlandse jongen en had ik het zowaar heel erg naar m'n zin. Ik merkte nu pas hoe afhankelijk ik was geweest de laatste weken, omdat de jongens steeds alles regelden, en hoe me dat was gaan tegenstaan. Ik hoefde opeens geen rekening meer te houden met twee totaal verschillende reisgenoten. Ik kon zoveel verdwalen als ik wilde. Tien keer op een dag dezelfde winkel inlopen en nog steeds niks kopen. Er was geen "left" nog voor ik ook maar kon besluiten welke kant we op moesten. Heerlijk! Eerlijk gezegd had ik bijna alweer spijt dat ik niet gewoon alleen had doorgezet.
Maar goed, ik kon nu moeilijk zeggen dat ik liever niet had dat ze kwamen natuurlijk.
De avond dat Jeff en Niv arriveerden wilde ik ze de stad een beetje laten zien, ik was er tenslotte al twee dagen. Maar zelfs nu dacht Niv precies te weten waar we heen moesten. Ik moest me inhouden niet te schreeuwen, te krabben en te bijten (;)). Het ergste is nog dat ie meestal gelijk heeft. Grrr...
Gelukkig heeft Niv heimwee gna gna en wil hij zo snel mogelijk naar huis. Jeff en ik zouden een eindje gaan liften en gebruik maken van de trein zodat Niv de auto heeft om alles te doen wat ie nog wil doen hier voordat ie terugvliegt naar Israel. Maar een maand heeft zo zijn ergenissen opgewekt, zelfs tussen Jeff en mij en dus gaan we nu allen onze eigen weg.

We hebben met z'n drieen nog een cruise gedaan door Milford Sound en dat was "amazing!" De foto's zullen voor zich spreken.

Oud & Nieuw was een hele ervaring hier. Niet al dagen van te voren al vuurwerk, geen kou. Helaas wel regen. En druk, heel druk!! Terug van Milford Sound vertrouwden we erop dat we wel iets van een hostel zouden vinden, maar alles was helemaal volgeboekt. De prijs van een hotelkamer steeg in een dag van $200,- naar $400,-. Gelukkig werd het rugbyveld beschikbaar gesteld en hadden Niv en Jeff beiden een tent.
Het voelde een beetje als Lowlands (festival). De 30e was het de hele dag prachtig weer maar op oudjaarsdag moest het zo nodig plensen. De hele dag niets anders dan regen. We zijn het hostel in geslopen en hebben de hele dag stiekem films gekeken.
Het nieuwe jaar hebben we ingeluid in een van de vele bars, met heuse champagne van zes Ieren die blijkbaar van hun geld afwilden. Verdere details van die nacht zal ik voor mezelf houden. Ik wil jullie niet vervelen met al die (sappige) dronkemans verhalen ;)...

  • 03 Januari 2009 - 10:22

    Anouk:

    Happy newyear meis!!Wat gaaf zeg, zo'n bungy jump!Have fun nog!

  • 03 Januari 2009 - 12:39

    Quintijn:

    Een heel gelukkig 2009! Wat maak jij een geweldige (en dappere!) reis!!!
    Liefs,
    Quintijn.

  • 03 Januari 2009 - 15:05

    Tess:

    Heel gelukkig nieuw jaar!! Dat je daar nog hele veel plezier mag hebben en daarna snel naar hier, het koude Nederland, mag komen om met mij weer lol te maken! :D

    Liefs!

  • 03 Januari 2009 - 15:07

    Redmar:

    Jij ook gelukkig Nieuwjaar! Zoen!

  • 03 Januari 2009 - 16:09

    Lieke:

    Gelukkig, avontuurlijk en gezond Nieuwjaar!! :D

  • 03 Januari 2009 - 16:12

    Jeroentje:

    Beste wensen voor Down Under en vooral mooi weer ;)
    Wij al weken geen regen gehad hoor :P
    Dus wat loop jij te lachen....wahahaaa :D

  • 04 Januari 2009 - 16:47

    Leontien:

    Zucht...Milford Sound is echt mooi! Als je terug bent moeten we de foto's maar eens naast elkaar leggen, zitten een aantal gelijke exemplaren tussen haha :)

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2009

Eind goed. Al goed.

02 Maart 2009

Superstition?? Maybe...

23 Februari 2009

Trouble in paradise

30 Januari 2009

Ruilen?!?!

30 Januari 2009

Happy Australia Day!
Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 20476

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: