Oja, bijna vergeten... - Reisverslag uit Victoria, Canada van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Oja, bijna vergeten... - Reisverslag uit Victoria, Canada van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Oja, bijna vergeten...

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

14 September 2013 | Canada, Victoria

Met mijn hoofd zo ver terug in te tijd om jullie bij te praten, vergeet ik helemaal te vertellen wat ik afgelopen weekend heb gedaan. Dit is echter zeker de moeite van het vertellen (en lezen) waard. Vooral de foto's zijn weer jaloersmakend denk ik...

Vrijdag was de eerste voetbalwedstrijd van het seizoen! Het team van UIVC, de Vikes, kwam voor het eerst in actie en dat moesten we natuurlijk zien. Het is hier een beetje de traditie om eerst bij iemand thuis wat (of veel) te gaan drinken en je te hullen in blauw en goud, de kleuren van de Vikes. Er hing een soort spanning in de lucht, duidelijk voelbaar en overal liepen mensen met t-shirts, petten en strepen op hun hoofd in de kleuren van het UVIC team. Alle goede voorbereidingen ten spijt, in de rust stond het 0-2. Meteen was te zien dat het duidelijk niet om het voetbal ging, maar meer om het sociale gebeuren er omheen, na de rust was het halve stadion leeg. Maar de zitteblijvers werden beloond met een goal! Het werd 4-1 :p

Zaterdag stond er een hike naar de top van Mt Douglas op het programma. Deze wandeltocht was georganiseerd door een 'social comunity' en op facebook geplaatst. De opkomst was overweldigend waardoor de wandeling iets weg had van een hele grote Sint Maarten optocht, alleen dan op klaar lichte dag en zonder lampions. Het was langzaam lopend en stilstaand verkeer tot aan de top ;) Uitgeput en bezweet (nou ja, voor de ongeoefenden dan) kwamen we boven en na zo'n grote inspanning was het uitzicht enigszins teleurstellend. Er was niks te zien door de mist. Gelukkig bleven we lang genoeg rondhangen om het te zien opklaren, zodat we konden genieten van een spectaculair uitzicht (zie foto's).

Zondag was ik uitverkorene om mee te gaan op een zeilboot in een heuse zeilrace. Ik kwam niet door een strenge selectie, anderen waren gewoonweg te druk met het uitslapen van hun kater (housewarming zaterdagnacht, ik had alleen last van slaapgebrek) of met studeren. Anyway, Roger, een erg gedreven zeiler, en ik waren op elkaar aangewezen. Een race klinkt super spannend, maar zonder wind is het meer een beetje dobberen. Het was stralend weer, ideaal om languit in een boot te liggen bakken in bikini, helaas werd ik geacht aan zeilen te trekken en het roer vast te houden. Roger had al zijn prijzen niet gewonnen met opgeven, hij ging altijd door tot het bittere eind. Mijn enthousiasme bekoelde enigszins toen we (lees: hij) ongeveer drie kwartier probeerden om een boei heen te varen. Zonder wind en met golven van andere boten kwamen we geen centimeter vooruit. Het leek me verstandiger om maar niks te zeggen, en Roger zelf tot de conclusie te laten komen dat het uitzeilen van de race een 'mission impossible' was. Drie kwartier later dan ik, kwam Roger gelukkig dan toch ook tot dit inzicht. We gaven op. Met de motor achter de boot gingen we eindelijk vooruit en was de terug weg toch nog een soort van plezier tochtje. We zagen zelfs nog een aantal zeehonden :)


Zo, dit wilde ik jullie niet onthouden. Ik ga nog even genieten van het uitzonderlijk mooie nazomer weer!

XXX

  • 15 September 2013 - 12:26

    Jos Grootjans:

    Wat een leuke verhalen en wat een mooie foto's. Werkelijk jaloersmakend, zoals je zelf zegt :)
    Ben blij om te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt in Canada! Hoewel je huisgenoten niet de meest hippe party-hardy's zijn, heb je volgens mij namelijk wel genoeg te feesten gehad.
    Ook fijn dat je leuke vakken hebt, je moet het er voorlopig toch maar mee doen. Dankzij jou verhalen weet ik zeker dat ik mijn plan om volgend jaar een studie in het buitenland te volgen ga doorzetten!

    Heel veel plezier,

    Jos.

  • 16 September 2013 - 16:59

    Tessa:

    Heerlijk hoor, die wind in je haren en gezellige dingen doen met leuke mensen! Hier is het regenachtig poepweer! Enjoy!!! xxx

  • 28 September 2013 - 01:06

    Harm:

    Hoi Danielle,

    Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen, volgens mij heb je je draai inmiddels wel gevonden daar in Canada! Ik liep een beetje achter maar ben inmiddels helemaal 'bijgelezen'. Vaak moet ik erg om je verhalen lachen, je schrijft op een manier waardoor ik het je 'hoor' vertellen, erg leuk!
    Inmiddels zijn de colleges in Utrecht ook weer in volle gang. De vakken die ik volg vind ik wel interessant, het is echt iets heel anders dan wat we tot nu toe gehad hebben (Grondslagen van het Recht en Jeugdcriminaliteit) maar dus wel leuk;)! Wel een beetje gek hoor dat iedereen nu iets anders doet en dat jij er helemaal niet bent! Ik zag op Facebook dat je je eerste tentamen in Canada al gehad hebt, hopelijk is het goed gegaan!
    Ik wens je in ieder geval nog heel veel plezier en succes daar. Vergeet niet ontzettend te genieten want voor je het weet is het voorbij en zit je weer naast mij in de collegezaal;)!

    X Harm


  • 08 Oktober 2013 - 07:12

    Mijndert En Ria:

    Hi Danielle,

    Zomaar even de allerhartelijkste groetjes!

    Mijndert en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 20482

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: