So much to see, so much to do! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu So much to see, so much to do! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

So much to see, so much to do!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

26 Augustus 2013 | Canada, Victoria

Zo, eindelijk heb ik even tijd om jullie bij te praten. Ik ben pas een week in Canada, maar het voelt als weken. So much to do, so much to see!

Waar was ik gebleven... Oja, mijn leven in Victoria was niet echt spectaculair. Laten we daar meteen maar even verandering in brengen. Niet dat ik bijna ben aangereden zoals ik had beloofd als er niks zou gebeuren, maar ik heb in ieder geval een en ander meegemaakt. En voor de mensen die samen met mij door Nieuw Zeeland hebben gereisd... Er zijn weer Aziaten bij betrokken.

Maar even terug naar het moment waarop mijn Duitse maatje mij verliet, op mijn tweede dag op Vancouver Island. Mijn plan was om naar de Universiteit te gaan om vanuit daar op zoek te gaan naar woonruimte. De 'international office' daar stelt telefoon en internet beschikbaar om het de exchangers wat gemakkelijker te maken. Via facebook had ik gereageerd op een oproep voor een huisgenoot en het betreffende huis bleek niet ver van de universiteit. De jongen van de oproep was bereid me te ontmoeten binnen twee uur en binnen nog geen drie uur was mijn missie geslaagd en was mijn vakantie officieel begonnen. Ik had verwacht dat het niet al te moeilijk zou zijn om iets te vinden, maar dit ging wel erg makkelijk. Tot zover nog geen addertjes, per 1 september kunnen we erin en dan zien we wel wat er onder de graszoden schuilgaat ;)
Het huis is niet spectaculair maar heeft een ruime keuken en woonruimte, drie slaapkamers en is niet ver van de universiteit. Het adres maak ik later nog bekend, als ik het contract heb getekend :)

Dus terwijl de steeds groter wordende groep exchangers zichzelf naar het hostel moesten slepen om op het wereld wijde web te jagen op huizen konden wij, de studenten met een huis, lekker blijven chillen bij het meer (gna gna). Inmiddels had ik een aardige jongen uit Australië ontmoet die ik overal mee naartoe kon slepen. Hij is al een half jaar in Victoria en kent de stad behoorlijk goed, maar ik wist toch nog wat plekjes te vinden waar hij nog nooit was geweest (zie foto's van de zonsondergang). Leuk gezelschap, super goed weer en toch leek het me beter dit tijdelijk in te ruilen voor een tripje naar Kewlona, nu ik nog vakantie heb. In Kelowna, ongeveer 5 uur rijden van Vancouver, woont Jeff, de jongen uit Nieuw Zeeland waarmee ik een maand heb samen gereisd. Hij wilde graag afspreken en ik kon bij hem logeren.
Ik zal jullie de onvermijdelijke downs besparen, aangezien de ups leuker zijn om te vertellen en waarschijnlijk ook om te lezen. Jeff en zijn vriendin Kat doen ontzettend hun best om me zoveel mogelijk te laten zien in de tijd dat ik hier ben. Ze slepen me van hot naar her. Viewpoint hier, beekje daar. Wilde zalm, wijntour, jetskiën, super leuk allemaal. De dagen lijken eeuwig te duren omdat we zoveel doen op een dag. Ik voel me inmiddels behoorlijk thuis, maar begin toch Victoria al een beetje te missen, wat eigenlijk heel gek is na mijn verblijf daar van vijf dagen. Op facebook zie ik steeds allerlei plannen en foto's voorbij komen van de exchangers en ik denk dat het handig is, en leuk vooral, om nog wat dagen met hen op te trekken nu de meesten nog in het hostel zijn. De groep is inmiddels behoorlijk groot, van 5 naar ongeveer 30 in een week!

Oh, ik zei iets over Aziaten, ik zal dat detail er even uitlichten: we waren op de weg terug over het water met de jetski toen twee jongens midden op het meer naar ons zwaaiden. Ik dacht dat ze het gewoon leuk vonden om te zwaaien en op zoek waren naar wat aandacht. En ze waren wel degelijk opzoek naar aandacht, ze hadden namelijk een groot probleem. Eén van de touwen waar je een band of board aan kunt hangen was verstrikt geraakt in hun motor, ze konden niet voor of achteruit en waren overgeleverd aan het water. Daar kwamen wij, de redders in nood op een jetski to de rescue! We waren echter al met drie personen op een 2-persoons jetski dus de arme jetski ploeterde en sputterde. Om het ding wat te ontlasten besloten Kat en ik wat rond te spartelen in het water zodat Jeff de Aziaten + jetski naar de kant kon brengen om ons later weer op te vissen.
Eind goed al goed, dat was onze goede daad van vandaag.

Nog één dag in Kelowna en dan weer terug naar Victoria. De laatste dagen van ultieme vrijheid voor het studentenleven hier begint. Vrijdag is er een dag voor oriëntatie en woensdag 4 september gaat het dan echt beginnen.

I'll keep you posted!

XXX

  • 26 Augustus 2013 - 09:17

    Niki:

    Lieve Dani!

    wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En die woonruimte was inderdaad wel erg gemakkelijk... Heb je je daar nou zo druk om lopen maken ;)
    Word erg jaloers als ik die mooie foto's zie. Wat een mooie natuur, zeg. Het lijkt me heel erg fijn om daar te zijn :)
    Geniet & plezier & succes!

    Liefs,

    Niki

    PS. Voor alle downs weet je me ook te vinden he? x

  • 26 Augustus 2013 - 20:02

    Madelon:

    Sounds goooooooooood! je hebt al snel een netwerkje opgebouwd zeg!
    Have fun en ga vooral lekker door met mooie foto's maken...

    Greeetzzz!

  • 26 Augustus 2013 - 23:22

    Papa En Mama:

    Hallo meis,
    wat heerlijk dat je al een "huis"hebt, dat is snel gegaan
    dus zaterdag verhuis je van het hostel naar je "eigen stekkie "voor de komende 6 maanden
    Jeff en Kat weten ook wel hoe ze hun Nederlandse vriendin moeten vermaken en voor de uitbreiding van je netwerk wordt ook gezorgd.
    Ik ben blij te horen dat het goed gaat.
    liefs papa en mama

  • 31 Augustus 2013 - 10:34

    Tessa:

    Wat een leuk verhaal, en prachtige foto's! Ik weet al een beetje hoe het verder gaat, door m'n privé update/verjaardagscadeau ;-) als ik dit zie en lees krijg ik ook weer de reis kriebels!!
    Geniet er van! En als het ff niet zo lekker gaat, dan kun je dat ook delen hoor! :)
    Liefs xx

  • 02 September 2013 - 08:52

    Mijndert En Ria:

    Hallo Danielle,

    Zomaar even de allerhartelijkste groetjes! Mooie foto's!

    Mijndert en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 20471

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: