Betoog: Ik studeer heel hard, echt waar! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu Betoog: Ik studeer heel hard, echt waar! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Daniëlle Herkelman - WaarBenJij.nu

Betoog: Ik studeer heel hard, echt waar!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

09 Oktober 2013 | Canada, Victoria

Stap, au. Stap, au. Draai, au. Ik heb voor het eerst sinds 1,5 maand weer op de tennisbaan gestaan. Natuurlijk wilde ik niet onderdoen voor de Canadese Roger Federers en Victoria Azarenka's (Top-tennissers, voor de tennisleken onder ons) met als gevolg dat ik nu nauwelijks in staat ben mijn eigen voorhoofd te krabben. Ik zou jullie graag willen voorspiegelen dat ik een onuitwisbare indruk heb achtergelaten, maar ik wil de lat voor mezelf ook weer niet al te hoog leggen... Ik ga jullie nu namelijk vertellen over de try-outs voor het UVIC tennisteam. Dat is de crème de la crème van de tennissende studenten en als onderdeel van het team wordt je geacht je stinkende best te doen de eer van de Universiteit te verdedigen.
Na een lange en intensieve strijd tegen alle vrouwelijke competitie bleef ik over met drie meiden (lees: meisjes) en moest uiteindelijk het onderspit delven, hoewel ik dat pas de volgende dag te horen kreeg. In het team of niet, alles deed pijn. Gelukkig was daar m'n Australische redder in nood met diner en een massage (sportmassage mensen!). Filmpje aan, en Daantje was binnen vijf minuten vertrokken :p

Hoewel de dag van de pijnlijke nederlaag in mijn geheugen staat gegrift, ben ik blij dat ik bovenstaande in grove lijnen al op papier had staan. Het is schandalig hoe weinig tijd ik heb om jullie een beetje op de hoogte te houden. Ik weet dat niemand me gelooft als ik zeg dat ik druk ben met studeren, maar serieus, ik studeer m'n kont eraf hier! In Utrecht hoefde ik, afgezien van afgelopen half jaar, nooit zo hard te werken. Hier met vier vakken en allemaal totaal verschillend moet ik echt m'n best doen om een beetje bij te blijven. Volgens mij zijn jullie nog steeds in de veronderstelling dat ik ook Sociologie volg, maar dat vak heb ik ingewisseld voor astronomie. Het leek me zo cool om naar de sterren te kijken en er nog punten mee te verdienen ook! Mijn eerste lab (soort werkgroep) was dan ook super. Na wat dagen bewolking waardoor de lessen niet doorgingen was het de eerste heldere nacht volle maan. En Wauw! Door een telescoop is dat echt super! Helaas kon het daarna alleen maar erger worden. Ik leer wel dingen enzo, maar de photons, electronen en thermische radio activiteit boeit me allemaal toch wat minder dan ik had gedacht :p
Helaas heb ik drie lessen in de week met vier toetsen + vijf keer een lab, wat betekent een uitgebreid verslag schrijven. Ik hoop dat ik jullie hiermee allemaal overtuigd heb van mijn zware leven hier, dan kan ik nu vertellen hoe leuk ik het hier heb :)

Pff... het is wel ff graven! Er is een maand voorbij gevlogen en ik ga proberen jullie in vogelvlucht (!) bij te praten. Omdat ik ongetwijfeld dingen door elkaar ga halen ga ik niet eens proberen jullie chronologisch door mijn Canadese avonturen te loodsen. Ik begin gewoon ergens en dan raak ik vanzelf op stoom. Een deel van de foto's zal dus nogal random overkomen en een deel ervan is dat ook, namelijk onder andere van de omgeving hier en van campus.

Een tijdje geleden heb ik een Deens meisje leren kennen waarmee ik het erg goed kan vinden. Ze studeert Pedagogiek in Denemarken en loopt stage op een basisschool hier. Met haar ben ik een weekendje weg geweest naar Tofino. Dat is ongeveer 7 uur met de bus.
Hoewel het nogal stormachtig was hebben we ons prima vermaakt in dit kleine dorpje. De busreis, andere backpackers en de weg vinden in een klein surfersdorpje bracht levendige herinneringen boven van Nieuw Zeeland. Omdat ik nu echter alleen in het weekend dingen kan ondernemen en de afstanden hier nou eenmaal groot zijn, blijft er over het algemeen niet heel veel tijd over voor op de plaats van bestemming. Maar de zaterdag hebben we zeer nuttig besteed, met shoppen! Alle kleine winkeltjes, vaak met dingen gemaakt door locals, hebben we met een bezoekje vereert. Het liep eigenlijk allemaal perfect, we manoeuvreerden ons tussen de buien door en op het moment dat we naar het strand gingen was het droog. Een zeer geslaagd weekend!

Afgelopen weekend ben ik met een aantal Nederlandse meiden en een (ander) Deens meisje naar Salt Spring Island geweest. Dat is één van de Gulf Eilanden. We hadden schitterend weer. De laatste dagen is het hier heerlijk herfstig en zonnig weer. De bomen hebben de mooiste kleuren en het ruikt super lekker! Maar, zo zal het nu in Nederland ook zo ongeveer zijn. Goed, Salt Spring. Ik heb voor het eerst in m'n leven gelift. Het was niet echt spannend, er was maar één weg en iedereen die van de Ferry kwam moest dezelfde kant op en wie wil er dan niet vijf leuke meiden (en een jongen) meenemen?! Een 'ride' was in ieder geval snel gefixt. Duimpje omhoog en gaan met die banaan ;)
Oja, en liften was noodzakelijk aangezien er maar een miniatuur busje ging, eens in de 1,5 uur en wij er niet meer in pasten.
Op het eiland was een markt met allemaal leuke locale waar. Veel sieraden, maar ook (echte) kaas, veel groenten en Stroopwafels! :) Het was een hele gezellige dag. Goed weer, tof gezelschap en even geen studie!

Dit waren voor nu even de grootste hoogtepunten geloof ik. Zodra ik in bed lig ga ik allemaal dingen verzinnen die ook leuk zijn om te vertellen, maar die komen een andere keer wel weer (of in Nederland onder het genot van een kopje thee :)).

Wat ik nog wel even wil noemen is dat ik een PAKKETJE heb ontvangen. Jeuj! Ik houd van pakketjes, vooral als ik ze niet verwacht. Er stond niet op dat ik het niet mocht openmaken, dus heb ik het zo snel als ik kon opgetrokken natuurlijk! Stiekem was het dus toch (alvast) voor m'n verjaardag en het heeft er precies 9 dagen over gedaan.
Zijn jullie nu nieuwsgierig naar wat er in zat en van wie ik dat mystrieuze pakketje heb ontvangen?! Natuurijk zijn jullie dat! Oke, er zaten stroopwafeltjes in en slingers & ballonnen (zodat mijn Duitse huisgenoten mijn kamer kunnen versieren :p), drop-fruit duo's (hmm...!!), een chocolade letter en nog wat leuke dingetjes! Super leuk. En de lieve weldoener was Tessa! Dus grote dank!
Ik zou bijna zeggen neem allemaal een voorbeeld aan haar, maar serieus, uitgebreide pakketten, hoe gewaardeerd ook, zijn echt niet nodig om dit meisje blij te maken. Ik zou het al super tof vinden om rond mijn verjaardag (31 oktober) een kaartje op te mat te vinden hier op de kerststraat :p


Goed, lieve kijkbuiskindertjes, dit was het weer voor vandaag. Dus oogjes dicht en snaveltjes toe!

XXX

  • 11 Oktober 2013 - 16:49

    Tessa:

    Leuk verhaal weer Daan! Ben helemaal verbaast dat m'n pakketje er maar zo kort over gedaan heeft. Ik dacht chips, snel versturen anders is ie misschien te laat! Was hij veel te vroeg :-S anywho...veel plezier er mee! Lekker met een kopje thee :)

  • 25 Oktober 2013 - 21:39

    Petra, Michel, Casper En Floris:

    Hoi danielle,

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt ! En hartstikke bedankt voor je kaartje, de jongens vonden het heel leuk. Vandaag nog aan je gedacht, we hebben vandaag Floris zijn kinderfeestje gevierd ( weet je nog, vorig jaar was je nog mee, naar de binnenspeeltuin) vandaag waren we naar rabbit Hill, ook een soort binnen speeltuin met een uurtje bowlen. Nu was mijn zus mee als begeleiding. Het gaat trouwens prima met Floris op de nieuwe school, hij heeft het echt super naar zijn zin ! We hebben daar echt een goede keuze in gemaakt. Verder nog een grappig nieuwtje.........weet je dat Casper verkering heeft?????? Met........leonie, ha ha is dat niet grappig?? Goed danielle, geniet ervan en laat je kont maar zitten hè, niet te hard studeren hoor, ook lachen en lol maken.

    Groetjes uit het herfstachtige Apeldoorn

  • 31 Oktober 2013 - 11:51

    Mijndert En Ria:

    Hi Danielle, heel hartelijk gefeliciteerd van oma, Mijndert en Ria en de Stakies!

    BIG HUG!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Daniëlle

Actief sinds 25 Sept. 2008
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 20456

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Canada

08 November 2008 - 06 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: